Wednesday 21 November 2012

kakak sayang ayah :*


Asslamualaikum and hiiiii ! lamanyaaaaaa aku tak updates blog . Ya Allah betapa rindunyaaa aku nak update blogg . betapa tak sabar nyaa aku nak luahkan segala-galanya tentang aku , apa yang terjadi sepanjang cuti sekolah ni . cakap pasal cuti sekolaaah . hmm bafak bosan duduk rumah , tak boleh keluar pergi mana2 , keluar pun dengan familyy .... tu pun pegi beli barang , shopping dengan family . kalau shopping dengan ayaah . hmm memang berjanggut kami adik beradik tunggu . macam mak ayah ni . dia pilih barang , perghhh aku rasa kalah perempuan . hikhik . nie kalau ayah baca entry aku ni mati aku kena perli dengan dia , kena membebel . mwehehe . okay hari nie 16.11.2012 . aku tak tau kenapa bila time 16 haribulan je mood aku tak baik . macam2 kena .okay aku nak cerita pasal 16.11.2012 . Aku naluahkan segala-galanyaaaa dekat entry aku nie ! . Apa yang ada dalam diary aku , aku tulis balik dalam blog  :(

Assalamualaikum . hmm idk wyh kenapa tiba-tiba mood ayah dengan mak lain macam je pagi tadi . aku kena tempiasnyaaa . Aku menangis dalam hati , taknak bagi makayah tau . tak nak bagi dorang susah hati . okay pagi2 aku bangun pukul 6 lebih , macam biasa solat subuh . sepatutnyaa lepas solat memang aku jarang tidur , sebab dah biasa .. tapi tak tahu kenapa harinie lepas je selesai solat subuh aku tertidur , tidur dengan pakai kain sembahyang beralaskan sejadah . kepala tetiba pening sangat . badan panas gilaaa tak nak mati . huhu . tiba2 adik aku Aishah kejutkan aku , dia nak guna kain sembahyang , aku pun akur , bukak kain sembahyang lepas tu terus baring atas katil . Badan panas dah . Aku tidur setengah jam . okayy dalam pukul 7 i think , ada benda himpap kepala aku , pintu bilik aku bunyi satu dentuman yang sangat kuat . hahahahaa , sampai aku terkejut bangun terus . rupa-rupanyaaa ayah mengamuk . aku lupa yang sepatutnyaa aku kena tolong mak sebelum dia pergi kerja , toloong masak , siapkan baju ayah , basuh kain . hmm TUHAN je yang tau betapa penatnyaa aku tiap2 hari nak kena bangun awal , buat kerja rumah bagai .*menangis* . aku terus bangun capai tudung yang ada dekat atas mejaa , terus pakai , masuk bilik air .. basuh mukaa then terus pergi dapur . okayy time tu aku tau kenapa mood aku lain je . aku rasa nak marah sangat dengan ayah . ayah tak pernah macam tu , selalunyaa dia akan simbah air , tapi itu aku tak kesah sebab aku dah biasaa kena simbah air , nie ayah tetiba balik bantal terus ketuk pintu bilik aku dengan kuat , seriusly Allah je tau macam persaan aku time , nak menangis ? memang aku menangis .. tapi dalam hati . biar Allah je yang tau . muka aku kalau marah , muncung macam mulut itik bak kata ayah . aku mengelamun tengok mesin basuh tengah berpusing .. sandar dekat grill . bila mak nak lalu aku terlanggar grill tu , memang kuat ahh bunyi diaa . mak ingat aku protes sebab kena marah dengan ayah , then mak tetiba marah aku . mak cakap"dah pergi tidur , tak payah nak buat muka dekat sini , mak tak suka !" aku pun terus pergi ruang tamu duduk atas kerusi termenung lagi dan lagi . tiba2 ayah datang duduk dekat meja makan , minum air . then dia cakap dekat aku "sampai bila nak kena nasihat , dari dulu lagi ayah caakap jangan bangun lambat . kadang2 penat nak nasihat  , berbuih mulut nak nasihat  , awak tu perempuan kak,kenalah bangun awal , nie macam mana nak masuk asrama , u nati . haih . " OKAY KALI NIE AKU MERAJUK DENGAN AYAH . aku sedih gilaaa , ayah tak pernah cakap macam tu dekat aku . hmmm menangis aku tak terkata . air mata turun macam hujan lebat *ayat gramatis tak ?* hikhik . then mak pergi kerja , aku still duduk atas kerusi tu dengan lemah longlai . demam panas makin teruk tapi aku taknak bagitau parents aku . aku baring atas kerusi tu , ayah balik lepas hantar mak , aku still baring .. buat tak tau . aku malas nak gosok baju ayah apa semua . aku tak larat sangat sebenarnyaa . nak bangun pun takboleh . okay bila ayah terus pergi kerja aku terus masuk bilik tidur . aku bangun pukul 10 lebih , on henfon kejap . then ada mecj yang semalam punya aku tak reply , aku balas mcj cakap aku demam , dia tak reply . lagi ahh aku sakit hati . aku terus sambung tidur sampai pukul 12 . tak pernah aku macam ni . penat sangat kot . petang tu aku tidur lagi dan lagi . kerja aku membuta je . makan tidur makan tidur . tapi solat still tak lupa . okay lega sikit hati aku bila aku dapat luahkan dekat sini . tak dek sape tau perasaan sebenar aku . tak dek sapa nak amik berat pasal aku . ubat ? aku tak makan , even mak bawak balik belambak ubat darii hospital . petang tu aku keluar sebab bosan duduk rumah . tengok budak2 main dekat luar , lepak dengan usop and the geng , rasa segala masalah yang aku hadapi hilang macam tu sahaja . malam seperti biasa aku buat hal aku sendiri duduk terperap dalam bilik then tidur . that's my life yang sangat membosankan tapi aku yakin one day kebahagian akan datang . sentiasa berDOA supaya kebahagian akan terus datang dan hidup aku akan penhu bermakna . Ayah kakak sayang ayah .. mak .. even ayah mak selalu marah akak , akak tau ayah mak sayang akakk , nak yang terbaik untuk akak . ayah dengan mak lah nyawa akak , kalau ayah mak tak ada , nyawa akak macam separuh mati . akak takboleh hidup tanpa mak ayah . Kalau ayah baca blog akak , akak harap ayah faham perasaan akak . iloveeeyouuuumoreeee ayahh . nak kissss dekat pipi ayah . hihihi  Assalamualaikum :)))))





No comments:

Post a Comment